Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
nieokreślona
(12)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Głodkowska Joanna
(3)
Pytka Lesław (1947- )
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bielska-Łach Monika
(1)
Borzecka Aleksandra
(1)
Cooper Paul (1955- )
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(1)
Ideus Katherine
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kulczycka Ewa (pedagog)
(1)
Licholet Oleg
(1)
Liebel Manfred (1940- )
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Markowska-Manista Urszula (1979- )
(1)
Mięsowicz Irmina
(1)
Pełka Jerzy (1953-2009)
(1)
Przybylski Stefan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(10)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pais, Marta Santos (1952- )
(1)
Pańczyk, Jan (1937-2007)
(1)
Prawnicy
(1)
Psychometria
(1)
Resocjalizacja
(1)
Samopoznanie
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Unia Europejska
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Bajka i baśń
(1)
Biografia
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.922.7:616.8-053.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 32 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Prawa dziecka w kontekście międzykulturowości. Janusz Korczak na nowo odczytywany, to książka wyjątkowa ze względu na nowatorski koncept wpisania myśli i idei korczakowskich w dyskurs o dzieciństwie w pryzmacie wybranych aspektów wielokulturowości. To odniesienie korczakowskiego ducha do problemów takich, jak nieznane głębiej wątki i konteksty historyczne praw dziecka, problem migracji dzieci, marginalizacji dzieci i dzieciństwa, różnice rasowe, dzieciństwo dyskryminowane obszarem geograficznym czy dzieciństwa uwikłane w sprzeczne wartości , dzieciństwa ponad granicami, wydaje mi się bardzo trafnym, pomysłowym zabiegiem, cennym ze względu na wartości naukowe, dydaktyczne. Manfred Liebel i Urszula Markowska-Manista, prezentowanymi w przedstawianym tomie tekstami pokazują, że oryginalne i interesujące refleksje nad sensem oraz aktualnością korczakowskiej postawy życiowej, jak i jego postawy wobec dzieci i ich miejsca w społeczeństwie są możliwe; że jako stale, niewyczerpanie bogate myśli Korczaka w swej genialności umożliwiają ich aplikację do wielowymiarowej rzeczywistości, do wielu sytuacji, do wielu czasów, kultur, problemów, w tym wręcz do dramatycznych zjawisk. (…) uważam, iż jest (będzie) to publikacja wypełniająca swoistą lukę na polskojęzycznym polu dyskursu o prawach dziecka (…). Uważam, że książka ta ma ogromny potencjał inspiracyjny dla polskich badaczy prezentując wiele ciekawych i niemal „dziewiczych” dla polskiego dyskursu wątków i obszarów eksploracji. Uważam ją też za szczególnie wartościową w perspektywie w zasadzie dopiero kreowania się w Polsce formacji badawczej jaką są badania nad dzieciństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-149.
Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie deficytów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją pozwoli ukierunkować wszystkie działania terapeutyczne na rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz na rozwijanie strategii radzenia sobie z emocjami. Lektura winna motywować pedagogów do wielu przedsięwzięć na rzecz doskonalenia systemu wsparcia uczniów z dysleksją oraz inspirować ich do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej